Via Sandrine Decamps
Rescooped by
Bruno De Lièvre
from L'eVeille
onto Pédagogie & Technologie |
Get Started for FREE
Sign up with Facebook Sign up with X
I don't have a Facebook or a X account
Tags |
---|
Rescooped by
Bruno De Lièvre
from L'eVeille
onto Pédagogie & Technologie |
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scoop.it!
Je vous recommande DANS LES ALGORITHMES, blog relatif aux compĂ©tences numĂ©riques et Ă l'IA bien entendu - Profond niveau de rĂ©flexion ! #1 http://sco.lt/... Pour ceux qui ont connu 'Internet Actu du Net", vous allez aimer !  "Vous ne connaissez peut-ĂȘtre pas la DSN, la base des DĂ©clarations sociales nominatives, qui est l'une des grandes bases de donnĂ©es de l'Etat. La DSN a Ă©tĂ© crĂ©Ă©e en 2012 pour simplifier le partage d'information entre employeurs et l'Etat.
Scoop.it!
From
eductive
18 octobre 2023 Plonger au cĆur de lâIA pour dĂ©velopper de nouvelles pistes dâenseignement: une aventure collective 000 â Multidisciplinaire ThĂ©matique(s): Intelligence artificielle Florence Sedaminou Muratet ChargĂ©e de projet - ConseillĂšre en pĂ©dagogie numĂ©rique , Ăductive Table des matiĂšres... Via CIPE AMU
Scoop.it!
As educators and students grapple with what is allowed when using generative AI (GenAI) tools, I have compiled five tips to help you design or redesign academic integrity statements for your syllabus, assignments, exams, and course activities.  Via Peter Mellow, juandoming, LGA
Tony Parkin's curator insight,
May 14, 5:40 AM
Detailed suggestions on rules for student AI use.
(All text was originally written by the author, but some of the text was revised based on suggestions from Gemini and ChatGPT 3.5. ïżœ
Francesca Gonzalez's curator insight,
May 26, 6:53 PM
Setting clear boundaries using the three W's mentioned in this article is a great way to explain to students when AI usage is allowed. I agree that it should not be allowed for all assignments or activities and that students should not directly copy and paste information from the AI tool they're using, even if they plan to cite it.
Scoop.it!
From
cursus
Parmi toutes les tùches d'un enseignant, évaluer fait probablement partie de celles qui peuvent s'avérer le plus complexe. L'ampleur de la corvée se complexifie selon le type de travail. Comment l'intelligence artificielle vient-elle supporter les enseignants dans cette tùche? Via CIPE AMU
Scoop.it!
From
cursus
Sizzle est un outil puissant que les étudiants ne vont pas se priver d'utiliser, pas nécessairement en suivant les rÚgles. Via CIPE AMU
Scoop.it!
Mon propos, dans ce document, est de tester diffĂ©rents outils d'IA gĂ©nĂ©rative sur leur capacitĂ© Ă aider un humain Ă fournir des propositions (âŠ)... Via CIPE AMU
Scoop.it!
Le rapport Intelligence artificielle gĂ©nĂ©rative en enseignement supĂ©rieur : enjeux pĂ©dagogiques et Ă©thiques (PDF, 5 Mo) est issu dâune initiative conjointe entre deux organismes conseils (CSE-CEST) collaborant pour deux ministĂšres du Gouvernement du QuĂ©bec. Cet avis reprĂ©sente lâaboutissement de cette dĂ©marche commune. Il sâadresse principalement Ă la ministre de lâEnseignement supĂ©rieur (MES) du QuĂ©bec, mais aussi Ă lâensemble de la communautĂ© collĂ©giale et universitaire. Via Canadian Vocational Association / Association canadienne de la formation professionnelle
Scoop.it!
From
enseigner
Comment intégrer l'IA dans les activités d'enseignement et d'évaluation? Propositions d'outils et de ressources. Via Vedrenne Guy
Scoop.it!
From
bernardmarr
Generative AI is an utterly transformative technology that is already impacting how organizations and individuals work. Via Nik Peachey, juandoming
Nik Peachey's curator insight,
April 15, 10:11 AM
Worth a quick read to see what the future might look like.
Scoop.it!
From
www
"Discover how generative AI is revolutionizing video game development by automating content creation, enhancing realism, and streamlining testing processes ..." Via Leona Ungerer
Scoop.it!
From
www
L'inclusion scolaire et la diffĂ©renciation pĂ©dagogique sont des incontournables du mĂ©tier qu'on ne sait pas toujours par quel bout attraper đ
La Conception Universelle de l'Apprentissage (CUA) offre un cadre méthodologique précieux pour concevoir des apprentissages accessibles à tous les élÚves.Et l'IA (Intelligence Artificielle), représente une assistance et une aide précieuse pour la conception.La CUA, c'est quoi ?La conception universelle de l'apprentissage (CUA) est un cadre d'enseignement
Via Sandrine Decamps
Scoop.it!
Intégré à Workspace à partir de juin 2024, Google Vids se place comme un complément vidéo aux applications collaboratives Docs, Sheets et Slides.
Via Sandrine Decamps, michel verstrepen
Scoop.it!
The International Center for Academic Integrity (ICAI) cultivates. integrity in academic communities throughout the world to promote ethical institutions and societies. ICAI offers assessment services, resources, and consultations to its member institutions, and facilitates critical conversations about integrity. Via Vladimir Kukharenko |
Scoop.it!
Le et Talan publient une étude édifiante autour de « L’impact des IA génératives sur les étudiants »
From
www
Dans le cadre du Hackathon transversal autour des enjeux sociĂ©taux de lâIA, une Ă©tude a Ă©tĂ© rĂ©alisĂ©e par le PĂŽle LĂ©onard de Vinci et Talan auprĂšs de 1 600 Ă©tudiants de 4Ăšme annĂ©e dâĂ©tudes supĂ©rieures. Ce sondage a pour but de rĂ©vĂ©ler la vision et lâutilisation des IA gĂ©nĂ©ratives (Chat GPT, Midjourney etc.) par les Ă©tudiants [...]
Scoop.it!
AI is poised to revolutionize education by personalizing learning, boosting engagement, and informing instruction through data analysis. Via LGA
Scoop.it!
Iâm super excited to share some of my thoughts about using the SAMR model â a framework that guides us through the stages of technology integration â to get started using AI in classrooms. Via Nik Peachey
Nik Peachey's curator insight,
May 4, 1:08 AM
This is an interesting attempt to apply the SAMR model to AI
Scoop.it!
From
mpeters
Acronymes et icĂŽne pour une utilisation transparente de lâIA (Peters, 2023) Logos pour une utilisation transparente de lâintelligence artificielle © 2023 by Martine Peters is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 IcĂŽnes individuels Ă sauvegarder en faisant un clic droit avec votre souris Logos pour une utilisation transparente de lâintelligence artificielle © 2023 by Martine Peters is licensed under CC BY-NC-SA 4.0 Via CIPE AMU
CIPE AMU's curator insight,
May 6, 8:42 AM
utile pour un usage responsable de l'IA, à développer l'utilisation
Scoop.it!
From
link
ChatGPT has emerged as a significant subject of research and exploration, casting a critical spotlight on teaching and learning practices in the higher education domain. This study examines the most influential articles, leading journals, and productive countries concerning citations and publications related to ChatGPT in Higher Education, while also shedding light on emerging thematic and geographic clusters within research on ChatGPTâs role and challenges in teaching and learning at higher education institutions. Â Â Via Edumorfosis, LGA
Scoop.it!
As artificial intelligence tools continue to evolve, their potential to transform academic research is becoming increasingly apparent. From facilitating comprehensive literature reviews and identifying hidden research gaps to analyzing massive datasets and visually presenting complex information, AI is empowering researchers to tackle tasks once thought insurmountable. Via Edumorfosis, juandoming
Scoop.it!
From
korben
3D Builder est un logiciel gratuit de Microsoft pour la modélisation 3D. Intuitif et puissant, il permet de créer, modifier et visualiser des modÚles 3D, ainsi que de les exporter pour l'impression 3D. Disponible sur Windows 10, il offre de nombreuses fonctionnalités. Via Philou49
Scoop.it!
Selon un sondage de l'institut Viavoice pour l'entreprise SII, le rapport des Français aux IA gĂ©nĂ©ratives est encore lĂ©ger : une grande majoritĂ© de personnes ne l'utilisent pas, mĂȘme si plus d'une entreprise sur cinq commence Ă l'adopter dans l'environnement professionnel. Via cdi
Scoop.it!
From
leonfurze
"The AIAS emerged from discussions with colleagues about the need for a more nuanced approach to integrating Generative Artificial Intelligence (GenAI) into assessments. We felt that a simple yes/no to using GenAI would be unsustainable and that we needed a framework that could account for the rapid advancements in the technology while also honouring our studentsâ integrity and creativity. The AIAS was designed from the start to be flexible, with the understanding that multimodal GenAI will impact all disciplines." Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
April 19, 1:33 PM
"[T]he AIAS offers a practical, flexible, and adaptable framework for integrating GenAI into educational assessments."
Scoop.it!
From
fltmag
By Johnathon Beals, University of Michigan On âOntological Shockâ and the Existential Question This past year I was acquainted with the phrase âontological shockâ. The sense that how you conceive of the world you inhabit, what exists therein, and your Via Nik Peachey, juandoming, michel verstrepen
Nik Peachey's curator insight,
April 20, 1:57 AM
This is quite a long and deep read, but worth it if you want to explore some of the ethical issues we are facing.
Scoop.it!
From
www
|